Nowy przedsiębiorca – niezbędne rzeczy na START

Nowy przedsiębiorca – niezbędne rzeczy na START

Każdy przedsiębiorca o ugruntowanej pozycji na rynku wie, jak ważne w kontaktach biznesowych jest kształtowanie własnego wizerunku oraz wizerunku firmy. O powodzeniu większości przedsięwzięć zawodowych bardzo często decyduje pierwsze wrażenie, które, o czym warto pamiętać, można zrobić tylko jeden raz. Nasz styl, przedmioty i dodatki, jakimi się otaczamy wpływają nie tylko na nasze samopoczucie, pewność siebie, ale przede wszystkim na sposób w jaki odbiera nas otoczenie. Zanim ocenie podlegać będą nasze kompetencje, to właśnie wizerunek (ubranie i jego kolorystyka, dodatki, mowa ciała) pełnią rolę kluczową. Zwykle już pierwsze sekundy decydują o wywołaniu pozytywnych lub negatywnych odczuć u rozmówcy. Odpowiednia prezencja może determinować nie tylko jakość naszych kontaktów biznesowych i zawodowych, ale także przekładać się może na zasobność naszego portfela. Kompletując swój pierwszy „zestaw biznesowy” miejmy na uwadze, że osobom o nienagannym, eleganckim wizerunku mimowolnie przypisuje się wyższe kompetencje interpersonalne i zawodowe. Problem ten dotyczy nie tylko początkujących przedsiębiorców, ale także bankierów, urzędników, maklerów giełdowych, prawników oraz przedstawicieli wielu innych branż. Równie istotna jest odpowiednia organizacja pracy, o której często decyduje utrzymywanie porządku w rozrastającej się dokumentacji (faktury, rachunki, umowy, prospekty). Pomocne w tym zakresie będą różnego rodzaju dodatki galanteryjne, których zakup warto rozważyć będąc na początku swojej biznesowej drogi. Po jakie dodatki warto sięgać? W czym najlepiej przechowywać dokumenty i elektronikę? Czym powinniśmy się kierować podczas zakupu teczki lub aktówki? Czy etui jest niezbędnym gadżetem?

Przenośne mini-biuro: torba, aktówka, neseser czy teczka konferencyjna?
Skórzane teczki oraz ich (większe lub mniejsze) odpowiedniki są popularnym niezbędnikiem biurowym, wybieranym zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn. Mogą stanowić nie tylko elegancki i klasyczny dodatek do każdej stylizacji (formalnej, biurowej, casualowej) cechujący się prostym i klasycznym wyglądem, ale umożliwiają bezpieczne przechowywanie dokumentów oraz sprzętu elektronicznego. Jednym z najczęściej wybieranych modeli jest klasyczna teczka lub aktówka, których rozmiar w większości przypadków pozwala na swobodne przenoszenie dokumentów o formacie A4. Warto sięgać po modele, które zakończone są solidnym uchwytem (niektóre posiadają nawet dodatkowe wzmocnienia) umożliwiającym komfortowe noszenie nawet bardzo ciężkiej zawartości oraz takie, które posiadają dodatkową przestrzeń przeznaczoną do bezpiecznego przechowywania elektroniki (laptop, tablet, czytnik ebook). Decydując się więc na zakup torby o większej ilości komór zyskujemy nie tylko elegancką teczkę biznesową, ale także torbę na komputer osobisty. Jeśli zależy nam na komforcie posiadania „wolnych rąk” możemy sięgnąć po torby posiadające, obok klasycznego uchwytu, regulowany pasek, który umożliwia przewieszenie torby na ramieniu lub wzdłuż ciała. Warto zwracać uwagę na obecność skórzanej zakładki na pasku, która pomaga zniwelować dyskomfort towarzyszący noszeniu bardzo ciężkiej zawartości. Klasyczne teczki, ze względu na specyfikę swojej konstrukcji oraz brak twardych, aluminiowych wzmocnień i stelaży są znacznie lżejsze od neseserów. Nesesery są tym rodzajem bagażu, który umożliwia możliwie najbezpieczniejsze przechowywanie drogocennego sprzętu elektronicznego (przenośny dysk, komputer, dron, karty pamięci), dokumentów lub innych wartościowych przedmiotów. Ze względu na nieco specjalistyczny charakter neseserów, solidną (niemalże pancerną) konstrukcję oraz idące za tym mało komfortowe użytkowanie ich zakup polecany jest przede wszystkim politykom, dyplomatom, biznesmanom, bankierom, przedsiębiorcom oraz przedstawicielom pokrewnych grup zawodowych. Jeżeli natomiast zależy nam na zakupie teczki wyłącznie z myślą o przenoszeniu akt, dokumentów oraz drobnych artykułów biurowych, to warto rozważyć zakup klasycznej teczki konferencyjnej. Cechują się one znacznie lżejszą konstrukcją od swoich poprzedników oraz mniejszym rozmiarem, choć nadal mieszczącym popularny format A4. Przedsiębiorcy ceniący sobie swobodę mogą natomiast sięgnąć po torbę na ramię lub klasyczną listonoszkę, która stanowić będzie rodzaj przełamania biznesowego dress code’u. Warto rozważyć zakup takiej torby ze względów praktycznych, choćby z myślą o wyjściach weekendowych lub podczas wszelkiego typu wyjazdów – duża ilość miejsca wewnątrz, regulowany pasek, poręczne kieszenie wewnętrzne i zewnętrzne. Należy jednak podkreślić, że ten rodzaj ekwipunku będzie odpowiedni na co dzień wyłącznie dla osób, których branża nie wymaga konserwatywnego, formalnego wizerunku.

Niezbędne dodatki podczas spotkań biznesowych
Obok teczki dostosowanej do własnych potrzeb, która pomieści wszystkie niezbędne dokumenty i elektronikę, warto zaopatrzyć się w galanteryjne akcesoria dodające klasy, elegancji i profesjonalizmu. Ich posiadanie obok walorów wizerunkowych, pozwoli na zachowanie ładu i porządku wewnątrz torby. Warto dodać, że kształtowanie odpowiedniego wizerunku własnego i firmy jest kluczowe szczególnie dla nowych i młodych przedsiębiorców. Niezależnie od tego gdzie będziemy odbywać nasze rozmowy i spotkania biznesowe (biuro, restauracja, kawiarnia), to nie powinniśmy zapominać o portfelu. Ten niewielki dodatek – szczególnie w przypadku mężczyzn – potrafi bardzo wiele powiedzieć o człowieku: o jego statusie, pozycji społecznej, a nawet o charakterze i usposobieniu. Osoby dbające o profesjonalny wizerunek nie sięgają po materiałowe i sportowe typy portfeli, a po modele wykonane ze skóry naturalnej. Decydując się na zakup skórzanego portfela zwracajmy uwagę na jakość wykonania, jakość skóry, szwów i innych detali oraz funkcjonalność. Na rynku dostępny jest dziś bogaty wybór portfeli różnego typu, dlatego jeśli więcej miejsca potrzebujemy np. na karty kredytowe i banknoty, a mniej na monety, to z powodzeniem możemy sięgnąć po taki właśnie model. Bardzo przydatnym dodatkiem, który jednocześnie będzie doskonałym pomysłem na prezent dla początkującego przedsiębiorcy, jest etui na długopisy. Etui pomieści wszystkie niezbędne akcesoria piśmiennicze (pióro, długopis), a dzięki swoim niewielkim rozmiarom można je z powodzeniem nosić w kieszeni marynarki. Każdy doświadczony biznesman wie, jak ważne jest zawieranie nowych kontaktów oraz ich podtrzymywanie. Większość zakończonych pomyślnie spotkań z klientami lub potencjalnymi partnerami biznesowymi kończy się wymianą wizytówek. Eleganckie, skórzane etui na wizytówki pozwoli uchronić je przez zabrudzeniem, zniszczeniem czy zagubieniem w zakamarkach torby, a ponadto pozwoli utwierdzić naszego rozmówcę w przekonaniu, że ma do czynienia z profesjonalistą w swoim fachu.

Na co zwracać szczególną uwagę?
Decydując się na zakup jakichkolwiek akcesoriów zwracajmy szczególną uwagę na ich wytrzymałość (jakość szwów, zapięć, obecność wzmocnień), trwałość (jakość skóry i jej grubość) oraz nienaganną prezencję. Mimo tego, że akcesoria wykonane ze skóry naturalnej nie należą może do najtańszych, to cieszą się niesłabnącą popularnością ze względu na swoją niezwykłą trwałość. Wyroby wykonane z naturalnej skóry (np. bydlęcej) z upływem lat tylko zyskują na szlachetności, czego nie można powiedzieć o ich tańszych zamiennikach ze skóry ekologicznej, które bardzo szybko tracą na estetycznym wyglądzie. Dodatki wykonane z wysokiej jakości materiałów dodają stylu, elegancji, profesjonalizmu, a nawet potrafią całkowicie odmienić nasz wizerunek. Decydując się na zakup poszczególnych akcesoriów miejmy również na uwadze kolorystykę – torba lub teczka powinna współgrać z pozostałymi skórzanymi elementami (obuwie, pasek, portfel), aby cała stylizacja wyglądała na dopracowaną. Jeżeli nasza garderoba wypełniona jest wyłącznie czarnymi butami, to tym kolorem powinniśmy się interesować w pierwszej kolejności, gdy decydować będziemy o zakupie torby, paska lub innych skórzanych elementów.

Opublikowany 2018-06-27 Home 0 103

Zostaw komentarzNapisz odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby napisać komentarz.

Najnowsze komentarze

Brak komentarzy

Przeszukaj bloga

Menu

QR code

Ostatnio oglądane

Brak produktów